Dotazy - upřesnění pravidel apod.

Fichtlmánia se pojede ve dnech 5. a 6. července 2007

6.5.2007:

Závod je členěn do dvou kategorií:

  1. Tovární stroje – motocykly Jawa 50 pionýr, pařez, mustang do r.v. 1985 s originál motorem a karburátorem, originál rámem, tlumiči odpovídajícími roku výroby stroje a s 16” ráfky. Dezén pneumatik libovolný.
  2. Speciály- motocykly vybavené motorem Jawa 50 pionýr, pařez, mustang do r.v. 1985 za splnění podmínek shora uvedených v bodě 1 (bezpečnost a světla). Dále pak již bez omezení.

Na časté dotazy k výše uvedené části pravidel rozhodl pořadatel takto:

Závod je závodem motocyklů Jawa 50. Už z toho tedy vyplývá, že do závodu nelze vpustit stroj se silnějším motorem. Je tedy možné použít motor s maximálním vrtáním 40mm       (tzv. "8. výbrus"). Toto se týká  "Továrních strojů"

U speciálů musí být zachován motor Jawa 50(kartery) pionýr, pařez, mustang , co bude uvnitř záleží jen na šikovnosti nebo peněžence startujících....

Abychom předešli nesrovnalostem, tak prvních pět posádek (dle umístění v závodě) bude povinno poskytnout po skončení závodu motor k přeměření. Pokud nebudou tyto podmínky splněny (odpovídající vrtání a poskytnutí obou motoru ke kontrole), bude družstvo diskvalifikováno.

7.5.2007:

Laděný výfuk není důvodem přeřazení stroje z tovární kategorie do speciálů.

V závodě je povoleno užívat jakékoli palivo a oleje, které soutěžní stroje snesou.

15.5. 2007:

Opět jeden z častých dotazů:

Pokud jsou na stroji jiné tlumiče - např. ze Simsona - je nutné stroj evidovat jako speciál. A pozor. V rámci technické přejímky budou kontrolovány i vidlice a jejich zdvih.  Ale chovejme se fair play. Náš závod má za vítěze prakticky každého, kdo ujede víc jak jedno kolo......a přežije.

17.5.2007:

Dotaz na zapalování.

Jak je uvedeno v soutěžním řádu, u továrního stroje musí jít o motor bez úprav, tzn. že musí mít klasické zapalování, nikoli bezkontaktní. Tato úprava přesunuje stroj do speciálů.

OBECNĚ lze říci, že v továrních strojích by měly jet motorky z výroby, maximálně s jiným výfukem, drapáky a světlem. Svícení je totiž u továren v originále dosti nedostatečné, takže naopak doporučujeme se mu při přípravě stroje věnovat!!!

1.6.2007:

Dotaz na tlumiče:

Ptáte se na možnost nových zadních tlumičů. Pro upřesnění tedy dodáváme, že dle soutěžního řádu v kategorii továrních strojů jedou fichtly do r.v. 1985 s tlumiči odpovídajícícmi roku výroby. Dnes se sice dají zakoupit  tlumiče nové (například na sesa moto), ale tyto jsou vyrobena v současnosti, tudíž nesplňují daná kriteria. Pokud je budete mít na stroji, je to úprava a patří do speciálu. Tak na to pozor!

4.6. 2007

Dotaz na vzpěru mezi řidítky a sedlem u pionýrů:

Někteří se dotazujete na možnost vzpěry mezi řidítky a sedlem u pionýrů. Tato možnost tu je. ALE POZOR: pokud tuto vzpěru na stroj dáte, musíte jet ve speciálech. Soutěžní řád hovoří striktně, že v kategorii továrních strojů musí mít mašina originál rám. Vevaření výztuhy je zásah do rámu a v továrních strojích není povolen.

27.6.2007

Co bude obsahovat technická přejímka stroje a motorů:

Kontrola rámu (celistvost, úpravy)

Kontrola tlumičů (dle typu a r.v.)

Kontrola zdvihu přední vidlice

Kontrola motoru (kartery, válec, hlava)

Kontrola karburace – filtr není kontrolován

Kontrola ráfků (16“)

Kontrola osvětlení (i přídavného)

Bezpečnostní kontrola – ostré výstupky

 

Menu

29. 9. Michal

Zítra: Jeroným

 www.jawa50zavody.wz.cz

www.mx4life.cz

www.jawacz-dily.cz

Návštěvnost stránek

062197