Preambule
Registrace, přejímka a kontroly
1.Registrace
Každá posádka účastnící se závodu se musí zaregistrovat. Tento úkon provádí nejprve elektronicky na zveřejněné e-mailové adrese, nebo osobně u kontaktní osoby pořadatele a následně písemně na jednotném předepsaném tiskopisu. Registrace bude zahájena dne 1.5.2007 a bude ukončena přijetím registrace čtyřicáté posádky bez rozdílu kategorie. K úplné registraci je třeba uhradit i startovné, které činí 500,- Kč za tým. Startovné je splatné předem, nejpozději v den závodu, proti dokladu do rukou pořadatele. Na vrácení zaplaceného startovného není právní nárok.
2. Administrativní přejímka stroje a náhradního motoru
Každá posádka účastnící se závodu musí nechat technické komisaře před závodem prohlédnout stroj a zaevidovat do karty posádky číslo soutěžního i náhradního motoru Zkontrolované motocykly i náhradní motory může pořadatel označit..
3. Kontroly
Provádí technický komisař nebo členové štábu soutěže namátkově v depu před závodem, během něho i po jeho skončení do vyhlášení výsledků. Kontrolována může být administrativní shoda ve složení posádky a soulad převzatého stroje a motoru se skutečností. Pokud by došlo k porušení tohoto ustanovení, je toto důvodem k okamžitému stažení posádky ze závodu.
Výstroj jezdců
Výstroj musí odpovídat příslušným technickým a bezpečnostním normám. Za použití příslušné výstroje odpovídá jezdec.
Jezdec musí používat následující příslušné ochranné pomůcky:
Homologovaná přilba na motocykl, ochranné brýle (pokud není součástí přilby štít). Tyto ochranné pomůcky budou namátkově kontrolovány v čekacím prostoru. V době povinného svícení musí mít jezdec z důvodu bezpečnosti na sobě reflexní vestu. Doba svícení bude stanovena pořadatelem. Pokud by došlo k porušení tohoto ustanovení, je toto důvodem k okamžitému vyloučení posádky ze závodu.
Jezdci se dále doporučuje: ústroj s dlouhým rukávem, dlouhé kalhoty, boty, rukavice
Soutěžní týmy
1. Účast
Soutěžní tým tvoří dva jezdci a mechanik. Mechanik se může závodu zúčastnit i jako jezdec. Akce se může účastnit jezdec (mechanik), který je zcela způsobilý, zvláště pak s ohledem na zdravotní stav, je zaregistrován jako člen posádky, která splnila podmínky registrace a uhradila příslušné startovní poplatky.
2. Věkové omezení:
Sportovního podniku se mohou účastnit jezdci a mechanici, kterým v den startu závodu je 15 let a více.
3. Zvláštní ustanovení:
Start v závodě je pro všechny na vlastní nebezpečí. Jako jezdec může do závodu nastoupit i mechanik téže posádky. V případě zranění mechanika si musí zbylí členové posádky vystačit sami.
Depo
Depo není nijak hlídáno, je odděleno od veřejného prostoru pouze páskou. Za vozidla a veškerý vlastní materiál v depu zodpovídá posádka sama.V prostoru depa má posádka právo na elektrickou přípojku 230V. Osvětlení svého depa a další záležitosti jsou zcela na posádce.V prostoru depa je povoleno jezdit pouze na soutěžním motocyklu a to výhradně jeho jezdcům a mechanikům, a to ještě pouze bezprostředně před závodem, během něho a po skončení jízdy. Při přesunu po depu je třeba dbát zvýšené opatrnosti. Za případnou jakoukoli kolizi při přesunu ze soutěžní tratě do depa a zpět odpovídá jezdec.
Startovní čísla
Startovní čísla přiděluje na základě rozlosování pořadatel. Jezdci musí mít číslo řádně připevněno na těle při vstupu na trať. Číslo musí být čitelné. Startovní čísla si vyzvedne v den konání závodu zástupce týmu proti kauci 500,- Kč. Kauce bude vrácena po skončení závodu a vrácení čísel pořadateli.
Povinnosti jezdce, cizí pomoc
1. Povinnosti jezdce
2. Cizí pomoc
Cizí pomoc je v závodě zakázána, s výjimkou označených traťových komisařů a štábu soutěže (technická četa, požární dozor atp.). V případě využití pomoci se nezapočítává poslední odjeté (neúplné) kolo. Avšak: V prostoru depa si mohou týmy v duchu fair-play vzájemně vypomáhat. Do pomoci se však nemohou zapojit jiné osoby, než aktivní účastníci závodu.
Motocykly a kategorie
1. Motocykly
Motocykl a jeho části musí odpovídat příslušným bezpečnostním normám (na motocyklu nesmí být ostré hrany a výstupky). Není vyžadována TK. Stroj musí být vybaven předním světlem bílé barvy a vzadu světlem červené barvy. Světla nemusí být napájena strojem (může jít např. o červený diodový blikač z jízdního kola), z důvodu bezpečnosti jezdců je však nutné dbát o jejich dostatečnou viditelnost.Za použití příslušného motocyklu odpovídá jezdec.
2. Kategorie
Závod je členěn do dvou kategorií:
Závodiště
Jezdci jsou povinni se seznámit se všemi prostory závodiště (trať a depo) a dbát pokynů pořadatele. Trať závodu je uzavřeným okruhem, je označena a vede po nezpevněných i zpevněných komunikacích. Opuštění okruhu z jiné příčiny nežli pro poruchu stroje je porušením pravidel vedoucím k diskvalifikaci ze soutěže. Stejně bude potrestáno svévolné zkrácení si závodního okruhu. Při závodu je nutná maximální opatrnost. Nelze vyloučit střet se zvěří nebo nezodpovědným divákem či jinou osobou.
Časomíra
Start do závodu je společný. Startuje se v časovém intervalu stanoveném pořadatelem. Startuje se dle pořadí, které bude vylosováno před závodem. Pokud tým ze závodu odstoupí, je nutné tuto skutečnost neprodleně oznámit traťovým komisařům v prostoru startu/cíle.
Oficiální činovníci
1. Hlavní rozhodčí závodu a zároveň Ředitel závodu
2. Technický komisař
3. Ostatní
Štáb soutěže tvoří dále traťoví komisaři, hlavní časoměřič, zdravotní dozor
Zvláštní ustanovení
Propozice závodu budou vyvěšeny na oficiální informační tabuli. V propozicích jsou stanoveny další oficiální údaje. Rozhodčí závodu může z důvodu zvláštního zřetele s ohledem na nenadálou situaci a bezpečnost účastníků sportovního podniku provést změny příslušných ustanovení.
Volný trénink
Soutěžní okruh lze před závodem projet, nejpozději však hodinu před závodem. Pak je trať již uzavřena pro vlastní závod.
Porada soutěžních týmů
Porada se bude konat půl hodiny před společnou zaváděcí jízdou u stanoviště komisařů. Této porady se musí zúčastnit všichni jezdci a oficiální činovníci. Během tohoto setkání se budou projednávat všechny náležitosti, které se týkají tratě a bezpečnosti. Při poradě bude předveden kompletní startovací postup a vydány další pokyny. Po poradě bude následovat společná zaváděcí jízda motocyklů po okruhu, po níž následuje start.
Start
- čekacím prostorem se rozumí přípravná část závodiště před startovní čárou dle vyznačení pořadatelem
2. Postup startu
3. Provedení startu
Před startem musí být v čekacím prostoru proveden následující postup:
Chybný start
Chybný start musí být oznámen máváním červeným praporem. Jezdec se musí vrátit zpět do čekacího prostoru a opakovaný start musí být proveden co nejdříve.
Časový rozvrh sportovního podniku závodů
Je uveden ve vyvěšených propozicích. Může být změněn, a to tak, že změna musí být na oficiální tabuli a neprodleně s ním musí být seznámeni závodníci.
Oficiální signály
Prapory:
Bílý - start
Červený … stop, okamžité ukončení závodu
Žlutý – mávání … bezprostřední nebezpečí, v závodě se pokračuje se zvýšenou pozorností
Černobílá šachovnice … konec závodu
Světelná znamení:
Oranžový maják- pozor, nebezpečí v daném místě trati – pokračuje se s velkou opatrností
Krouživý pohyb červeným světlem - ukončení závodu
Výsledky
Pořadí ve sportovním podniku:
Vítězem závodu v každé kategorii je tým, který po dobu konání závodu najel největší počet kol. Kolem se rozumí projetí celého okruhu (start-cíl). Závod je ukončen 24 hodin od startu prvního závodníka. Pak již nebudou závodníci dále vpouštěni na trať. Závodní okruh projede doprovodné vozidlo a závod končí postupným dojetím startovního pole. Projetím posledního závodníka končí soutěž a nastává čas počítání výsledků a náhodných technických kontrol. V případě rovnosti kol, rozhoduje počet ujetých kol během poslední hodiny před koncem závodu.
Všechny výsledky musí být schváleny hlavním rozhodčím.
Postup pro vyvěšení a schválení výsledků:
Všechny výsledky musí být vyvěšeny na oficiálním místě. Výsledky zpracuje organizátor zodpovědný za administrativu závodu, ověří je podpisem a uvede čas jejich vyvěšení. Za 30 minut od vyvěšení podepisuje výsledky hlavní rozhodčí a tím se stávají oficiální a neměnné. Pokud byl podán do 30 minut od vyvěšení na výsledky protest, tak hlavní rozhodčí výsledky nepodepisuje, pouze je označí slovem PROTEST. Po vyřešení protestu se výsledky znovu vyvěsí a začíná běžet nová lhůta 30 minut. Všichni oficiální činovníci musí být k dispozici hlavnímu rozhodčímu do úplného schválení výsledků.
Protest
Slavnostní vyhlášení vítězů
Každý člen soutěžního týmu se musí, pokud mu to zdravotní stav dovolí, zúčastnit vyhlášení výsledků a rozdílení cen.
Tento sportovní
řád vstupuje v platnost dne 17.11.2006a je jím ošetřen vytrvalostní závod Fichtlmánia 200
7
Ke stažení:
Pravidla pro rok 2007 (formát .doc)