Vyhledat v textu

Informace o rekonstrukci silnice I/16 v naší obci.



Protože se množí různé spekulace, považuji za nutné zveřejnit mně známé informace k rekonstrukci silnice I/16, která probíhá naší obcí:

Akce je naplánována až do 30.10.2016. Práce budou samozřejmě přerušeny po dobu zimní údržby. V roce 2015 by měly být rekonstruovány všechny propustky přes silnici a také most v dolní části obce. Zda dojde i na kompletní výměnu povrchů, ukáže čas a přízeň počasí. V roce 2016 pak bude sanována silnice v horeckých zatáčkách pod "Krocanem". Zde jde ale o poměrně razantní zásah do tělesa silnice a dodavatel zvažuje zhruba dvouměsíční úplnou uzavírku silnice. O tom se ještě kvůli dopadu na provozovny v obci a dopravní obslužnost povedou jednání během zimy. V rámci této probíhající akce bude také rekonstruována křižovatka na Horkách. Zde dojde ke změně práva přednosti v jízdě a hlavní silnicí pro tuto křižovatku bude směr Nová Paka - Vrchlabí. Ačkoli jsme toto napadali z obavy front kamionů v horeckém kopci - známe to ze zimních měsíců, je to jednoznačně věcí čísel, kdy podle statistik je průjezd horeckou křižovatkou ve směru na a z hor na více než 3/4 proti průjezdu k nám dolů a dál na Trutnov. Navíc se předpokládá odklonění nákladní dopravy na budovanou silnici od Hradce Králové na hranice s Polskem.                                                                                                                                                                                 

Investorem probíhající rekonstrukce je ŘSD Liberec. Generálním dodavatelem je sdružení firem Strabag a M-silnice.  Tyto firmy na realizaci jednotlivých úseků sjednaly subdodavatele. V horní části obce je to především firma ZEPOS Lomnice nad Popelkou, v dolní části pak firma SWIETELSKY. Koordinátorem stavby je p. Timofej Larin ze Strabagu.

Ačkoli se na akci mělo pracovat už od dubna, bylo staveniště předáno až 2. června, protože se čekalo na otevření průtahu Studencem na Jilemnici (přes Čistou do 30.5.2015 vedla trasa objížďky). K dalšímu zdržení došlo kvůli zdlouhavému řešení DIO - odsouhlasení dopravních omezení DI PČR a dalšími institucemi. Práce na stavbě začaly fakticky až ve třetí dekádě června a provázely je viditelné "porodní bolesti", kdy se v průběhu stavby zjistila například nedostatečná projekční příprava nebo nerespektování širších vztahů (voda z některých propustků neměla kam odtékat....) a také nutnost většího zásahu do mostu. Toto vše už je snad zdárně vyřešeno a práce se v 31. týdnu rozeběhly naplno.

Stavba samozřejmě zatěžuje obec a občany. Ve spolupráci s dodavatelem se podařilo osadit omezujícími dopravními značkami sjezdy do Markvatic a komunikaci přes kostel. Stížnosti, s nimiž se na mě obracíte, předávám okamžitě dál a jsou průběžně řešeny (dosypávání vyfrézovaných úseků, dopravní značení, úpravy v umístění semaforů.....).

Během příštích dní dodavatel sjednotí harmonogram prací a rozhodne, zda budou práce mimo technologických přestávek probíhat nepřetržitě, tj. i o víkendech.  Ob den se na stavbě pohybuje stavební dozor a vždy po dvou týdnech probíhají kontrolní dny, kterých se zástupce obce vždy účastní. Po tom včerejším proto přináším tyto informace.                                 L. Jiřička